Teknisk support/försäljning, Stockholm

Har du ett brett tekniskt kunnande, en känsla för service och ett intresse av försäljning? Hydroscand växer och till vårt huvudkontor söker vi nu en ny medarbetare till Helpdesk för teknisk support/försäljning.

Arbetsuppgifter

På Helpdesk jobbar du med rådgivning och support, framförallt med frågor rörande hydraulik, hydraul- och industrislang samt kopplingar i olika varianter. Ditt jobb blir att på ett professionellt sätt bistå filialer och kunder med tekniskt stöd, rekommendationer, information och service vid val av produkter.

Andra dagliga arbetsuppgifter är handhavande av inkommande returförfrågningar, registrering av artiklar i affärssystemet samt utformande av internofferter inom och utanför Hydroscands standardsortiment.

Du erbjuds ett omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter och mycket kundkontakt.

Företaget som är under stark expansion, har KUND och KVALITET som starka hörnstenar.

Din profil

Du bör ha tidigare erfarenhet av liknande arbete, stort engagemang, datorvana, känsla för service samt vara intresserad av försäljning. Du bör även kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning.

Dessutom vill vi att du är ordningsam, driven, har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda goda relationer med både kunder och medarbetare.